2015. május 4., hétfő

Sophie McKenzie: Mióta meghaltál

Miután egymás után két könyv olvasását is félbehagytam (a félbehagyott könyveknek is szentelünk majd egyszer egy bejegyzést), üdítő, egyben megnyugtató volt olyan könyvet olvasni, amit viszont le sem lehetett tenni. 
A könyv fő kiindulópontja a könyv hátoldalán is szerepel, tehát nem árulok el titkot azzal, hogy leírom én is. Geniver nyolc évvel korábban elveszítette újszülött kislányát, aki halva született. A nő nyolc év alatt nem tudta feldolgozni gyermeke elvesztését, nem tudott igazán tovább lépni az életében, csak teltek a napok egymás után, de ő nem találta meg ismét az élete értelmét, írni sem tudott többé, pedig a szülés előtt író volt. Egy nap becsenget hozzá egy ismeretlen nő, aki közli vele, hogy kisbabája egészségesen született, és nem halt meg, mint ahogy a férje és az orvosa állította. 

Nem tudtam letenni a könyvet, amíg meg nem tudtam, mi is történt valójában. Alig vártam, hogy Geniverben végre felüsse fejét a kétely, a remény és tegyen valamit, kezdjen el nyomozni. Így is volt, közben megismertük a férjét, a legjobb barátnőjét, a barátaikat és magát Gent is. Ahogy merültek fel a kérdések és derültek ki dolgok, már nem tudta kiben bízhat és kiben nem, én szintén így voltam vele, gyanús volt a környezetében mindenki, nem tudtam kinek hihetek és kinek nem. Már az is megfordult a fejemben, hogy mindez Gen agyszüleménye. Hogy így volt-e, és volt-e valakinek köze a családjából, baráti társaságából a dologhoz, azt nyilván nem árulhatom el.:) 

Nehéz úgy írni egy krimiről, thrillerről, hogy ne áruljunk el lényeges információkat. Ez olyan krimi ami közben azért nem kellett a körmöm lerágni, szépen, lassan csordogál, voltak benne lassabb részek, és voltak izgalmasabb, fordulatos események is. Ha film lenne akkor azt mondanám rá, hogy nem limonádé és nem szenzációhajhász. Kicsit Gillian Flynn Holtodiglan könyvét juttatta eszembe. Hangulatomtól függően a végére pedig vagy azt mondanám: „Hogy lehet így befejezni egy könyvet?!!!!” vagy pedig azt, hogy „Zseniális!!”.

10/10

Bea

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó, kedvcsináló bejegyzés. Fel is vettem a könyvet az olvasólistámra! :-)

    VálaszTörlés