2016. február 12., péntek

Celia Rees: Vágyak évadja

1976 forró nyarán a 15 éves Richard élete gyökeres fordulatot vesz, mikor Jay Dalton, a híres művész ódon villájában találkozik a festő lányával és egyben múzsájával, az érzéki Clióval. A visszahúzódó kamaszfiú, a gátlásait könnyedén levetkőző szenvedélyes lány oldalán éli át az első szerelmet és esik át az első csalódáson. Titkokkal teli, modern hangvételű, izgalmas szerelmi történet a nagysikerű Bűbájos Mary írónőjétől. 
Az írónő így vall az új művének keletkezéséről:
"A Vágyak évadja merőben más, mint a Bűbájos Mary, a Farkasszem vagy a Kalózok! volt. Története napjainkban játszódik, főszereplője pedig egy fiú. Bár jómagam nem tudok rajzolni vagy festeni, mégis erősen érdeklődöm a művészetek és a művészek iránt."

Ez a könyv annak idején egy kedves molyos figyeltünk hatására került a várólistámra, mégpedig úgy, hogy  a Zene a könyvben zónába írt róla egy karcot, és a zene pedig nem más volt, mint a Cream két száma az I feel free és a Strange Brew, aztán a fülszöveget elolvasva láttam, hogy a könyv a hetvenes években játszódik (ami  még majdnem a hatvanas évek), és már ment is a várólistára. Valahogy különösen vonzanak engem ezek a zenés karcok, főleg ha olyan számokat tartalmaznak amiket ismerek és szeretek, egyszóval elég egy jó szám ahhoz, hogy megjöjjön egy könyvhöz a kedvem.

A könyv nagyon különleges volt a történetét és a hangulatát tekintve is.
A 15 éves Richard és szülei a szokásos nyári lakókocsis nyaralásukra mennek vidékre, a fiúnak ezek a nyarak egy kicsit különlegesebbek, mint a szürke hétköznapok. Helybéli barátjával Dylannel egész nap barangoltak, kincset kerestek vagy  az erdőben táboroztak és parázson sült krumplit vacsoráztak. Ám Richard ezévi vakációja teljesen máshogy alakul, a barátságuk és a nyári kalandozásaik úgy látszik Dylannel véget értek, mivel ő már munkát vállalt. Richard úgy látja, ez a vakáció nem ígérkezik majd túl kellemesnek számára, ám nem sokkal később betéved a Vágy-lakba, és rájön, hogy ez a nyár éppenhogy sokkal színesebbnek ígérkezik, mint valaha is gondolta volna.
A Vágy-lak világában egy igazi bohém, életművész, marihuána-füstös családi társaságba csöppenünk. Ami ugyanúgy, mint Richardot, néha engem is nagyon vonzott, máskor meg túl távolinak éreztem magamtól, vagy éppen túl egyszerűnek gondoltam magam hozzájuk képest.
A ház ura Jay Dalton híres festő, aki amint megpillantja Richardot, egyből le akarja őt festeni, és a fiú becserkészéséhez a lányát Cliót hívja segítségül.
Richard ezen a nyáron lesz először szerelmes, de egyben most fog a legnagyobbat csalódni is az érzéseiben. 
Olvasás közben a fejezetek között megelevenedett előttünk Jay Dalton munkássága is, a kiállítási katalógusok részletein keresztül.

Richarddal együtt én is egy teljesen más világba csöppentem, ami egyszerre vonzott és tűnt idegennek is számomra. A főszereplő lány Clió személyét pedig kicsit rejtélyesnek találtam, mi is volt ő akkor valójában: egy egyszerű, a szülei által nagy szabadságot élvező fiatal lány vagy inkább egy lány, aki nagyon is tudta, hogy mit akar?
A történet végén kapunk még egy rövid fejezeten keresztül közelebbi képet Jay Dalton személyiségéből, és a gyerekkorának egy tragikus történéséről, ezt talán egy kicsit jobban is bele lehetett volna szőni a történetbe, de ettől eltekintve élveztem a könyvet, és ezt a majdnem hatvanas,  hetvenes évekbeli hippi hangulatot.

8/10

Zsófi

4 megjegyzés:

  1. Én egyszerűen képtelen voltam végigolvasni ezt a könyvet. Nem tudom, mi bajom lehetett vele, de a harmincadik oldalnál sosem jutottam tovább. Ettől függetlenül örülök, hogy neked tetszett :D
    Ha egyszer összeszedem hozzá a bátorságomat, lehet, hogy újra megpróbálom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Hát, egy próbát majd meg ér még esetleg, de azért nem hagysz ki olyan sok mindent. :)
      Zsófi

      Törlés
    2. Hmm...na majd meglátjuk...
      Azt pedig még nem is mondtam, hogy nagyon tetszik a blog új köntöse :)

      Törlés
    3. Oh, köszönjük! :) :)

      Törlés