2018. március 13., kedd

Dekor.álom és Hygge


Ma két olyan könyvet mutatok, amelyeket kellemes volt lapozgatni, olvasgatni, szerettem őket, örülök, hogy elolvastam, megnéztem, hazahoztam. Érdekesek voltak, jó kézbe venni mindkettőt, más-más élményeket kaptam tőlük.



Varga Judit: Dekor.álom

Judit blogjára időnként ellátogatok gyönyörködni, inspirációt meríteni, szép, ízléses lakásába bekukucskálni, kíváncsian várni a következő felújításos projektet, vagy éppen egy nekem tetsző DIY akció fölött elmélázni, esetleg akár el is készíteni.

A blog látogatójaként természetes, hogy kíváncsi voltam a könyvre is. Nem csalódtam, tulajdonképpen azt a színvonalat, hangulatot kaptam, amit vártam, Judit pozitív életszemlélete, kiváló ízlése áthatja a könyvet, gyönyörű fotókat nézegettem és remek kis diy ötleteket találtam, akárcsak a blogon. 

Kelléktár listákat kapunk a könyvben, milyen kreatív tevékenységhez milyen hozzávalókat kell beszereznünk, van itt lista festéshez, szabás-varráshoz és egyéb más kreatív projektekhez. 

Szép, igényes, mintha a blogot tartanád a kezedben. Olyan otthonos érzést adó könyv, lapozgatás közben egy jó pár olyan dolgot találsz, amit te is szívesen elfogadnál, vagy éppen megcsinálnál. 

8/10

Meik Wiking: Hygge

A dán életérzés, ami boldoggá tesz 

A Hygge maga a hygge. :D Ezt a könyvet elolvasni hygge volt. Egy jó kávézás egy kellemesen meleg helyen, barátokkal igazi hygge tevékenység. 

A dánokat a világ legboldogabb népének tartják, mert kellemesen tudják élvezni az életet, megtalálják benne, ami nekik jó, és azt sokszor csinálják, jól érzik magukat, elégedettek, nyugodtak, ez mind-mind olyan hygge-érzés.

Egy könyvnyi hyggelig érzést és tevékenységet és konkrét példát kapunk arra vonatkozóan hogyan csinálják ezt a dánok. Mitől lesz hygge valami.

Az is lehet, hogy nálunk is nagyon sok hygge dolog van, csak szerintem a dánok jobban tudnak örülni az apróságoknak, mint mi. Mondhatnánk, hogy könnyű nekik... 

Személy szerint én sok mindennek tudok örülni, úgyhogy szerintem én elég jól állok a hygge-hez, sőt a dánok között is megállnám a helyem. 

Már amennyiben befogadnának, mert azt viszont érdekesnek találtam, hogy a kialakult hygge baráti társaságokba nagyon nehéz bekerülni, nehezen fogadják be az idegeneket, de ha egyszer befogadják, akkor az a barátság egy életre szól. 

Igazán megnyugtató könyv, olvasás közben néha megkérdeztem magamtól, hogy tényleg ezért van olyan sok mindenki odáig, de közben szép, lassan engem is áthatott a hygge, és nagyon jóleső érzés fogott el, valahányszor kézbe vettem a könyvet. 


Az illusztrációja pedig annyira tetszett, hogy ezesetben felülmúlták a fotókat is, pedig azokat is imádom nézegetni, de most a színes, egyszerű rajzok annyira megfogtak, hogy nekem ez jelentette a könyvből az igazi hyggét. 

Ha soknak találjátok értékelésemben a Hygge szót, akkor olvassátok el a könyvet. Abban sokkal több van. :D Jó volt olvasni erről, kicsit beleringatózni ebbe a hangulatba, de igazából olyan egetrengető dolgokról nem olvastam. 

8/10

Bea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése